Kā zīmēt ar Java

Java ir viena no populārākajām programmēšanas valodām pasaulē, un tā piedāvā plašas iespējas darbam ar grafiku. Ja vēlaties iemācīties, kā zīmēt ar Java, šis raksts sniegs jums pamatzināšanas un norādes, kā to izdarīt.

Ievads Java grafiskajā interfeisā

Java izmanto vairākas bibliotēkas darbam ar grafiku, bet visizplatītākā un visbiežāk izmantotā ir Swing bibliotēka. Swing ir daļa no Java Foundation Classes (JFC), kas sniedz grafiskā lietotāja interfeisa (GUI) rīkus un metodes.

Swing klases pārskats

Lai sāktu zīmēt ar Java, jums būs jāizmanto dažas pamata klases no Swing bibliotēkas:

  • JFrame: loga rāmis, kas kalpo kā konteiners citiem GUI komponentiem.
  • JPanel: panelis, kas var saturēt citus komponentus un piedāvā metodi paintComponent zīmēšanai.
  • Graphics: klase, kas piedāvā dažādas metodes zīmēšanai, piemēram, drawLine, drawRect, drawOval, u.c.

Sākotnējais piemērs: Kā zīmēt taisnstūri

Apskatīsim vienkāršu piemēru, kurā mēs izveidosim logu un zīmēsim tajā taisnstūri.


Nokopējiet koda tekstu un saglabājiet failu kā DrawExample.java

Koda izskaidrojums

  • Izveidošana klases, kas paplašina JPanel:

    Klasē ZimešanasPiemērs mēs paplašinām JPanel, kas ļauj mums pārrakstīt metodi paintComponent. Šī metode tiek izsaukta katru reizi, kad panelis ir jāpārkrāso.

  • Metodes `paintComponent pārrakstīšana:

    Metode paintComponent izmanto objektu Graphics (parasti sauktu par g), lai zīmētu dažādus elementus. Piemērā tiek izmantota g.drawRect metode, lai zīmētu taisnstūri.

  • Loga izveidošana un paneļa pievienošana:

    Galvenajā metodē (main) mēs izveidojam JFrame objektu, kas kalpo kā logs. Mēs pievienojam ZimešanasPiemērs paneli logam un iestata loga izmēru un redzamību.

Papildu zīmēšanas iespējas

Izmantojot objektu Graphics, jūs varat zīmēt dažādas formas un veikt citus grafiskus uzdevumus:

  • drawLine(int x1, int y1, int x2, int y2): zīmē līniju starp diviem punktiem.
  • drawOval(int x, int y, int width, int height): zīmē ovālu noteiktā taisnstūra rāmī.
  • setColor(Color c): nosaka krāsu, kas tiks izmantota zīmēšanai.
  • fillRect(int x, int y, int width, int height): aizpilda taisnstūri ar izvēlēto krāsu.

Priekšrocības un pielietojumi

Izmantojot šīs metodes, jūs varat izveidot sarežģītus grafiskus interfeisus, datu vizualizācijas, spēles un citus grafiskos elementus. Swing bibliotēka nodrošina plašu funkcionalitāti, lai radītu gan vienkāršas, gan sarežģītas grafiskas programmas.

Java piedāvā spēcīgas grafikas zīmēšanas iespējas, kas var tikt izmantotas dažādos projektos. Ar Swing bibliotēkas palīdzību un pamatzināšanām par klasi Graphics, jūs varat izveidot dažādus grafiskos elementus, sākot no vienkāršām formām līdz sarežģītām spēlēm un grafiskām lietotnēm. Vissvarīgākais ir sākt eksperimentēt ar zīmēšanu un izprast dažādas Graphics klases metodes, lai radītu savas unikālās grafikas.

Kā izpildīt Java programmu

  • Uzstādiet Java Development Kit (JDK)

    Pirmais solis, lai izpildītu Java programmu, ir nodrošināt, ka jūsu datorā ir uzstādīts Java Development Kit (JDK). JDK ir nepieciešams, lai izstrādātu un izpildītu Java programmas. Lai pārbaudītu, vai JDK ir uzstādīts, atveriet komandrindu (Command Prompt vai Terminal) un ievadiet komandu:

    
    

    Ja JDK ir uzstādīts, jūs redzēsiet Java versijas informāciju. Ja tā nav uzstādīta, dodieties uz Oracle Java oficiālo mājaslapu un lejupielādējiet atbilstošo JDK versiju savam operētājsistēmai.

  • Uzrakstiet Java programmu

    Pēc JDK uzstādīšanas nākamais solis ir uzrakstīt Java programmu. Izmantojiet jebkuru teksta redaktoru (piemēram, Notepad, Visual Studio Code, vai IntelliJ IDEA) un izveidojiet jaunu failu ar .java paplašinājumu. Skatiet piemēru augstāk, fails ar nosaukumu DrawExample.java.

  • Kompilējiet Java programmu

    Lai izpildītu Java programmu, vispirms tā ir jākonvertē no cilvēka lasāmā koda uz mašīnai saprotamu kodu. Šo procesu sauc par kompilēšanu, un to veic `javac` komanda, kas tiek iekļauta JDK komplektā.

    • Atveriet komandrindu vai termināli.
    • Dodieties uz direktoriju, kurā saglabājāt savu Java failu. Piemēram, ja fails ir saglabāts darbvirsmā, jūs varētu izmantot komandu:
    • 
      
    • Izpildiet kompilācijas komandu, ievadot:
      
      

      Šī komanda izveidos jaunu failu ar nosaukumu `DrawExample.class`, kas ir jūsu kompilētā programma.

  • Izpildiet Java programmu

    Pēc tam, kad programma ir veiksmīgi kompilēta, jūs varat to izpildīt, izmantojot java komandu.

  • Atrodoties tajā pašā direktorijā, kur DrawExample.class fails, ierakstiet:

    
    

    Svarīgi ir atzīmēt, ka jums nav jāiekļauj .class paplašinājums, izpildot programmu. Ja viss ir izdarīts pareizi, jūs redzēsiet ekrānā šādu zīmējumu:

    Java programmas izpildīšana ir diezgan vienkāršs process, kas ietver programmas rakstīšanu, tās kompilēšanu un pēc tam izpildīšanu. Kad esat apguvis šos pamatsoļus, jūs varat sākt eksperimentēt ar sarežģītākām programmām un rīkiem, kas padara Java vēl spēcīgāku un daudzpusīgāku. Veiksmi programmēšanā!